Uniwersytet Ludowy Twórczych Inicjatyw
W ULTI zajmujemy się rozwojem osobistym i zawodowym kobiet z terenów gmin wiejskich i miejsko-wiejskich woj. warmińsko-mazurskiego.
Naszą misją jest aktywizacja społeczna kobiet, oraz wspieranie liderek społecznych w ich rozwoju i działaniu na rzecz lokalnych społeczności, zachowywaniu oraz przekazywaniu tradycji regionu.
Nasz zespół
Joanna Rybacka Barisic
Prezeska SEN Stowarzyszenia Edukacji Nieformalnej, pomysłodawczyni ULTI, jej pasją jest wspieranie kobiet w rozwoju osobistym i zawodowym, inicjuje pomysły na przedsiębiorstwa społeczne, motywuje lokalne liderki do działań na rzecz ich lokalnych społeczności. Mama nastolatka. W ULTI jest dyrektorem biura i trenerką z zakresu kreatywności, komunikacji, pisania projektów, zarządzania zmianą
Anna Piątkowska
Pasjonatka rękodzieła, jak sama mówi o sobie: szydełkuje od dzieciństwa. Założycielka i prezeska Stowarzyszenia Dzieci Twardowskiego w Dębieniu. Aktywna członkini Koła Gospodyń Wiejskich w Dębieniu, gdzie chętnie uczy się od starszych koleżanek tajników regionalnej kuchni i zwyczajów. Prywatnie mama trójki dzieci. W ULTI prowadzi warsztaty szydełkowania i jest odpowiedzialna za administrację i promocję projektów.
Katarzyna Spyridakis
Trenerka języka angielskiego z ponad 15 letnim doświadczeniem w pracy w międzynarodowym środowisku biznesowym. Prezeska Fundacji Inspired i pomysłodawczyni Talent Camp, konferencji dla młodych przedsiębiorców. Mama dwójki dzieci. W ULTI prowadzi szkolenia językowe i wspiera kobiety w rozwoju marek osobistych.
Justyna Seklecka
Założycielka przedsiębiorstwa społecznego Makala w Nowym Mieście Lubawskim, zajmującym się projektowaniem i szyciem ubrań dla dzieci. Należy do Nowomiejskiej Akademii Kobiet. Jest skarbnikiem w Ochotniczej Straży Pożarnej w Kurzętniku. Ma jedną córkę. W ULTI prowadzi zajęcia krawiectwa.
Katarzyna
Zielarka i terapeutka. Leczy duszę i ciało. Przewodnicząca KGW Ostrowite, gdzie udziela się społecznie.
ANNA PERŁOWSKA-KURIAN
Kobieta wielu umiejętności i kilku talentów; wrażliwa, artystyczna dusza.
Od trzech lat prowadzi Pracownię Rękodzieła „FioMio”, tworząc przedmioty artystyczne i użytkowe ze sznurka techniką makramy i szydełkiem. Z wykształcenia filolog polski, przez lata nauczyciel-pasjonat pracujący w szkole, obecnie przeprowadza obcokrajowców przez meandry języka polskiego. Jako absolwentka Studium Teatralnego w zakresie warsztatu reżysera i animatora kultury, prowadzi cykl warsztatów teatralnych dla seniorów w ramach Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
W wolnych chwilach realizuje się hobbystycznie w malarstwie, tworzeniu ceramiki, pisaniu wierszy, tańcu, teatrze ruchu, dekoracji wnętrz i ogrodnictwie. Dla ULTI prowadzi warsztaty z makramy. Mama dwójki dzieci.
Kinga Olga Nadolska
Mieszkanka Gminy Gietrzwałd, zawodowo związana z
branżą farmaceutyczną, mama 2 dorastających córek, właścicielka 3
psów i kota. Wolne chwile lubi spędzać na łonie natury również na
macie podczas praktyki jogi.
Od lat udziela się społecznie i charytatywnie. Członkini nieformalnej
grupy Komitetu Kulturalnego G7, gdzie w gronie kilku kobiet,
współtworzy liczne inicjatywy na rzecz społeczności lokalnej,
promując Gminę Gietrzwałd i Warmię.
Z odkrytej w dorosłym życiu pasji – fotografka. W ULTI uczestniczyła
w kursie rozwojowym: „Obudź Swój Twórczy Potencjał Liderski”,
udzielała porad z fotografii produktowej i przygotowała zestaw zdjęć
na stronę WWW sklepu Ulti.
Dorota Bryl
O pedagogice grundtvigiańskiej
i historii uniwersytetów ludowych
Pedagogika uniwersytetów ludowych, choć liczy ponad 150 lat, nie traci aktualności. Jej twórca – Nikolai Frederik Severin Grundtvig – wciąż inspiruje, jak tworzyć szkołę dla życia w zmieniającym się społeczeństwie, jak nie ulegać schematom, stereotypom, biurokracji i apatii.
Grundtvig zainicjował powstanie uniwersytetów ludowych (folkehøjskole) w połowie XIX wieku. Zawsze podkreślał, że uniwersytet ludowy ma być „szkołą dla życia”, nie dla tytułów, dyplomów, egzaminów, nawet karier – ale właśnie dla życia, spełnionego, twórczego życia w społeczeństwie. Mówił o dwoistości natury człowieka, który z jednej strony walczy o własne istnienie, rozwijanie osobistej wolności, odkrywanie i pielęgnowanie talentów, a z drugiej strony potrzebuje innych ludzi, współdziałania, poczucia przynależności do wspólnoty.
Zatem w pedagogice uniwersytetów ludowych jest miejsce na rozwój osobisty, poprzez dialog, stawianie ważnych pytań, a także warsztaty sztuki i rękodzieła, ale też partnerstwo nauczycieli i uczniów, obecność żywego słowa w edukacji, uczenie się poprzez praktykę i pracę zespołową, wreszcie tak ważny dla Grundtviga – wspólny śpiew.
O pedagogice grundtvigiańskiej
i historii uniwersytetów ludowych
Pedagogika uniwersytetów ludowych, choć liczy ponad 150 lat, nie traci aktualności. Jej twórca – Nikolai Frederik Severin Grundtvig – wciąż inspiruje, jak tworzyć szkołę dla życia w zmieniającym się społeczeństwie, jak nie ulegać schematom, stereotypom, biurokracji i apatii.
Grundtvig zainicjował powstanie uniwersytetów ludowych (folkehøjskole) w połowie XIX wieku. Zawsze podkreślał, że uniwersytet ludowy ma być „szkołą dla życia”, nie dla tytułów, dyplomów, egzaminów, nawet karier – ale właśnie dla życia, spełnionego, twórczego życia w społeczeństwie. Mówił o dwoistości natury człowieka, który z jednej strony walczy o własne istnienie, rozwijanie osobistej wolności, odkrywanie i pielęgnowanie talentów, a z drugiej strony potrzebuje innych ludzi, współdziałania, poczucia przynależności do wspólnoty.
Zatem w pedagogice uniwersytetów ludowych jest miejsce na rozwój osobisty, poprzez dialog, stawianie ważnych pytań, a także warsztaty sztuki i rękodzieła, ale też partnerstwo nauczycieli i uczniów, obecność żywego słowa w edukacji, uczenie się poprzez praktykę i pracę zespołową, wreszcie tak ważny dla Grundtviga – wspólny śpiew.
WSPIERANIA ROZWOJU UNIWERSYTETÓW LUDOWYCH NA LATA 2020-2030
WSPIERANIA ROZWOJU UNIWERSYTETÓW LUDOWYCH NA LATA 2020-2030